tirsdag den 29. november 2011

Hvis ikke man kan huske.....

må man føle...eller hvordan det nu er....


Jeg har været elendig - startede langsomt over ugen, og kuliminerede torsdag. Her skulle vi være 8 til fødselsdag hos svigerfar TROEDE jeg, men vi var 14 - det var langt mere end jeg kunne rumme. Så endte med at blive helt rundforvirret og kunne slet ikke finde rundt på plejehjemmet. Julen skal jo passes - dårlig eller ej.


Så i week-enden skulle der jules som vi plejer, jeg fik lavet guilande til kirkegården og kalenderdekoration om lørdagen. Adventskrans og grene i loftet om søndagen. Resten ordnede maleren og mindsten. Jeg blev hjemme fra juleoptog og dertilhørende Gløgg hos svigermor.
Heldigvis havde jeg fået ordnet adventsgaver til de store.

De samme juleforberedelsesritualer som sidste år, og året før og......
Jeg er fra et hjem uden de store juleritualer, men har selv indført det jeg syntes er hyggeligt. Ungerne er dermed blevet fra et hjem med juleritualer, og det er sjovt at høre, hvordan de nu leder efter ting der ligner det de er vant til hjemmefra. Da de boede hjemme var det jo bare noget der "var" - nu skal de selv jule, og syntes der "mangler" noget.
Hvert år hænger jeg en stor mængde kugler op i lærkegrene med lav - og det er noget af en udfording at finde lavgrene efterhånden. Så flere mdr. før begynder jeg at kigge ud af vinduerne efter lærk når vi er på farten, og i år fandt jeg dem da vi var på vej til Herning.
Har købt nye kugler i år, men kan jeg huske hvor jeg har lagt dem.......


Har også været på genbrug hvor jeg fandt en fin stjerne der nu hænger i gevæksthuset. Fandt også disse fine "sølv" lysholdere, 2 kr. stk, I LIKE.
På billedet anes også årets "juleflue" - det er ikke skidt (men det kunne det sq* sagtens have været ;).

Mens jeg juler og har det dårligt tænker jeg at jeg herxer - yes NU sker der noget. Alle mine symptomer er vendt tilbage for fuld skrue og jeg kan ikke tåle lyd, lys, indtryk, bevægelse osv.
Ikke meget julefrokostfest til mig - må ikke drikke alkohol da minocyclin (eller er det Quensyl) har antabus effekt - og jeg skal bruge alkohol for at dæmpe symptomerne der kommer når jeg er sammen med mange - så ingen fester til mig i år :(.


Mandag morgen "triller" jeg så piller til både maleren og mig selv.
Begynder at tælle hvor mange Cipramil jeg har brugt siden jeg fik sidste dosis d. 14/11 - hmnn.....7 - det er jo ligesom lidt for lidt på 14 dage.....
Så jeg har endnu engang glemt det i en uge - er sq* da utroligt altså.
Jeg kan ikke mærke forskel på dette og så de symptomer jeg har når jeg bliver overbelastet, forskellen er ens.

Så nu har jeg trappet ned fra 20 til 10 mg, da jeg uforvarende fik taget en kold tyrker, IGEN.
Sidst trappede jeg ned fra 40-20 - nu skal det være helt slut.
Har lige læst Cipramil er skyld i hjerteproblmer og endnu værre, hjertestop - så hvorfor spise noget jeg dybest set ikke har følt jeg havde behov for.


Næste uge er det atter tid for blodprøver til Augsburg - håber det er billigere denne gang.....men bliver sq* nok skuffet.
Nogen bedring på helbredet er der stadig ikke at spore :(.

Ringer til maleren for at berette om min "opdagelse" - han spørger så - "hvad var det for en motherfucker stor pille der var i MIN æske"....... øh, det har jeg da ikke opdaget. Så godt han havde "levnet" en pille i pilleæsken  - men nogle gange ryger der lidt rigeligt mange i, så tænkte ikke videre over det. Supplerede bare op til den dosis han skal have, da jeg "trillede" pillerne.
Det er så min Azithromyin han lige har fået en "prøve" på. Havde godt nok studset over der manglede en i en pakke, men tænkte jeg havde smidt den ud ved en fejl. Men nu er den så fundet - gad sq* nok vide hvad jeg udsætter mig selv for af "fejlmedicineringer".


Forrige week-end var vi på indkøb.....af marsvin.....
Maleren havde lovet yngsten en "kælefisk" men det syntes jeg sq* var kedeligt for hende - så vi drog til Vejle og kiggede marsvin.
Fandt en nuttet en, fik købt bur og diverse aggregater og sammen fik de flikket en bette hytte sammen til den.
Lørdag aften googles der marsvin og jeg ser så til min store overraskelse at man tilråder 2 marsvin sammen, andet er synd. Havde spurgt da vi købte, men næh nej, 2 hanner kunne ikke gå sammen.
Søndag gik turen så tilbage til Vejle igen - og heldigvis havde de stadig den vi havde forelsket os i om lørdagen. Så nu er vi indehavere af 2 marsvin - Kjeld og Dirch...
Alt er fryd og gammen lige indtil onsdag eftermiddag - yngsten kommer grædende ud - jeg tror hun er blevet bidt - nej Kjeld bløder. Jeg får den gjort ren og kan se det kommer ud af kønsdelene - men er sq* svært at se på sådan et dyr. 
Nu googles der så IGEN - og vi bliver i tvivl om det overhovedet er en han.....:O.
Jeg kan ikke ha' det - så ende sq* da  med jeg også hylder da ungen ikke ser det ;) - men den lader til at være i fint humør.


Torsdag kontanktes så dyrlæge - fik en tid 14.45. Afsted med Kjeld, Dirch og ældsten. Han brugte laaaaang tid på at konstaterer det var en han, og Dirch i øvrigt også - troede første det var en hun. Men fandt dog laaaangt om længe 1 sten - ellers havde vi måttet køre tilbage til Vejle med Dirch, unger det skal vi altså ikke til at bøvle med.
Han kunne ikke helt sige hvad det var, men mente ikke det var alvorligt, men gav den lige et skud penicillin.
Så gik turen hjem, ældsten ved rattet og jeg kaster et blik på regningen som er foldet sammen midt på. 577 kr..........FØJ.
Øøøøøh rabies vaccine....lyder dog voldsomt....Hundepas....
Vender regningen, det er ikke min - juuuble.
Tilbage igen, og få den rigtige, den var på 233 i stedet for - så nu kan der blive råd til et besøg mere. Har sagt til yngsten det var noget af hendes julegave.


Min franske taske er langt om længe dukket op :D - og faktisk er jeg "kommet til" at købe en magen til :/. Håber sq* godtnok snart jeg får nogle solgt, det hober sig jo op *SS*.


Spejdertingene jeg købte til yngsten er FORKERTE - hrrrmmmpff - så nu har jeg returneret det meste igen. Skjorten havde hun selvfølgelig nået at skrive navn i - ærgerligt, så nu må hun vente 2 år med at lige de andre "grønspætter".
Fandt så ud af hun er Grøn Pigespejder, og det er altså ikke magen til KFUK spejderne.


Undskylder den ringe billedkvalitet - ikke at den plejer at være for go' - men med en Iphone i hånden så er det jo uværgerligt noget lettere at oploade billeder. Kan aldrig finde ledning til kameraet. Men der er sq* da vist en del "støj" på dem.

Har også fået en hobby - en der ikke kræver ret meget energi - en man bare  kan gå fra og til som man har tid og lyst. Lige en jeg kan overkomme, og helt sjovt, når ellers man lige får fat i at det altså er must at lægge brikkerne på de felter der står noget på , og ikke undgå dem som jeg gjorde *GGG* Faktisk er der vist lidt mand over mig - kastede mig over det uden at læse reglerne - men DW og TW er dobbelt og triple op på ord og DL og TL er dobbelt op på triple op på bogstavet.
Her kører vi kun doppelt op på malerens piller.

Ses vi derude......


Netop som jeg er færdig med at skrive kommer yngsten stortudende ind i stuen - Kjeld er død. Mig ind og kigge - nej....men næsten.... Hans bagben ligger ud til hver sin side. Yngsten spørger, hvad fejler hans ben.... Så huhej afsted til dyrlægen, kl. var heldigvis 16.00. Han var helt kold. Der var ikke så meget at gøre, så han blev aflivet. Er der noget jeg bare kan hidse mig op over, så er det de mennesker der ikke vil "ofre" en aflivning af sit dyr. Har man ikke råd til det, skal man ikke have dyr.
Yngsten og jeg har holdt begravelse ude i mørket, sq* svært at finde en "gravplads" med at det græsplæne vi har fået os efterhånden.

Nu sidder jeg så her og tænker - what to do - skal jeg afsted og hente en ny Kjeld og håbe på de kan enes, eller skal Dirch bare være eneboer.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Er det noe nytt med behandlingen din?jeg håper dagene dine er gode. Jeg sjekker bloggen din innimellom for å se om det er noen endring med formen din. Jeg håper det går bedre med deg.

HelleV2 sagde ...

Hej,
nej desværre ikke - jeg har prøvet Cowden Protocollen 1 mdr, men stoppede da jeg ikke mærkede nogen effekt overhovedet.
Har nu været hos en Heilpraktiker og er gået igang med at gøre mit immunsystem klar til at gå igang med at slå noget "kræ" ihjæl
Men nogen egentlig behandlings plan får jeg først på fredag og skal besluttet om jeg vil det.

Har nu modtaget Byron White Formulas fra USA også, men afventer lige besøget hos heilpraktikeren på fredag inden jeg beslutter om det er den jeg går igang med eller heilpraktikerens "medicin".

Jeg har en tid i Augsburg 31/11, men føler jeg må forsøge nog andet i ventetiden.

Er lidt mindre træt efter abx. behandlingen i december, og kognitivt har jeg det også bedre. Men jeg "udfordrer" ikke skæbnen heller, da jeg er bange for at blive dårligere igen. Så nøjagtig hvad formen kan klare og hvor stabil den er ved jeg ikke.

/Helle