onsdag den 4. maj 2011

I'm back........

in business. Jeg er aldeles målløs over der er gået SÅ mange dage siden jeg sidst har skrev og læst.

Jeg har malet i stor stil - hele påsken gik med at male, mens maleren fik driverhuset færdigt. Vi fik lavet så mange ting, og nu tror han på haven også når at blive færdig inden vi holder sommerferie :).
Der skal flyttes planter, og så skal der ellers såes græs på hele matriklen, dét er noget vi kan overskue håber jeg.

Søndag i påsken var alle tøserne ude og samle påskeæg. Sidste år var der tydelige spor i sneen efter påskeharen, i år skinnede solen på æggene så de var ved at smelte - det har været helt vildt, sommer i april.

Jeg har fået sået i mine kummer, plantet asparges og nogle flere roser i de udendørs krukker kom der også. Jeg nappede en "fridag" i påsken og kørte på planteskolen, min tennisalbue trængte til fri.
Lidt har jeg også sået i driverhuset, men ikke nær så meget som sidste år - har lige købt nogle chili der skal prøves.
Mine jorbærplanter har masservis af blomster - så de er blevet dækket til de sidste 2 nætter - ville jo være en katastrofe om de gik til her i nattefrosten - ja man fatter det jo ikke lige - først 14 dage med sommer, og så nattefrost.

Torsdag hentede jeg pizzaovnen til maleren, sammen med ældsten. Vi var hjemme kl. 20, lettede over at det var overstået. Jeg tager et tæppe til at lægge over gaven i bilen da maleren siger, den skal ud af bilen, den skal jeg bruge i morgen. WTF - du sagde du holder fri fredag........ Jo, men han skulle lige afleverer nogle møbler hos nogen kl. 12. Jeg sagde, det kan du ikke - jamen det SKAL jeg - jamen det kommer du ikke til - du kan TRO jeg gør - så endte med vi nærmest skændes, han truede med at leje et flyttefirma til at afleverer møblerne i så - JA, god idé måtte jeg så sige.
MÆND :/ - den var sq* svær, jeg kunne jo ikke bare lige løfte gaven ud - han troede bare jeg var stædig og ville drille ham med at gaven var "ikke flytbar".
Vi har nogle venner der ejer en truck, så ringe til dem, men han var til kortspil, så datteren susede over og fik ham til at ringe tilbage.
Heldigvis kunne han løfte den af bilen fredag kl . 9 og freden sænkede sig atter over det lille hjem.

Fredag aften var vi ude og spise lækker mad med diverse mødre, fædre, unger og søskende.

Lørdag formiddag kørte de store så ud og fik pizzaovnen læsset på igen og kom hjem med rundstykker og morgenbrød.
Han blev rigtig glad for gaven :) - heldigvis kom der forstærkninger til at læsse den af om eftermiddagen.

Han holdt herrefrokost i driverhuset, med høj sol hele dagen. De fik stegte ål og stuvede kartofler i persillesovs - gudemad lød det til - hertil masser af snaps og fadøl.

Jeg havde mit hovedbrud med bordækningen - syntes ikke rigtigt et blomsterarrangement passede sig - så jeg fik ham til at tage gl. malergrej med hjem - købte en rulle tapet til at lægge midt på bordet - og pyntede så bare med nogle efeu fra haven. Billigt, og maskulint.

For  det ikke skal være løgn, så havde jeg nogle 6 år gamle lys liggende i grøn og orange, som var netop de farver var i tapeten udover blå. De blev lagt ovenpå malerbøtterne (af metal).

I mandags havde vi så 24. års bryllupsdag - troede han havde glemt det - men det om til ham ved middagstid. Han plejer at tage en fridag, hvor vi køre ud i det blå og finder et sted at spise. Dét kunne jeg bare slet ikke i år, så det må vi have tilgode. Jeg fik en fin dusk, og gik i seng kl. 20.
Men nu er det jo så sådan at vi har sølvbryllup næste år - det talte jeg med ældste om, at det falder sammen med mellemsten bliver student. Næh, der er da 2 år til hun bliver student - what..... jubiiiiii - hvor fedt - jeg har altså lidt svært ved at hitte rundt i det hele - men så er der heldigvis kun 1 fest der skal tages stilling til.
Nu er det så jeg er en kvæstling igen :( - men det kommer jo ikke som nogen overraskelse. Var til akupunktur for 5. gang i går - men er bange for det ikke hjælper på albuen - så må vist omkring lægen igen.

Vægtmæssigt har jeg vist fundet vejen nu - Atkins - tabte 2,8 kg de første 2 uger - men men men, så er der jo lige denne her fødselsdag over flere omgange - så tog 1,8 kg på.
Men nu har jeg modet tilbage. Har bestilt en netop nyudkommet Atkins bog i Norge, samt Matrevolusjonen - så nu skal der snart læses en masse - håber jeg kan læse norsk :O.

Motionscentert har jeg ikke frekventeret i 3 uger - men knæet er i ro nu - så tror jeg kaster mig over crosstraineren og lader løbeprogrammet ligget til jeg har tabt mig noget. Jeg må nok indse, at det er for hård belastning for et svækket knæ. Bedre at tabe mig først og SÅ løbe igen - så er chancerne for det lykkes noget større.

I morgen skal jeg så til kiropraktoren - er noget spændt på hvad hun mener om mit kadaver.

Ingen kommentarer: