mandag den 30. maj 2011

Ny tilbygning ses der på.....

til teltet - så vi kan komme tørskoet ud og ind i år, og vi kan sidde "ude" og drikke aftenkaffen (med Baileys i ferier), og vinen der også hører sig til. Sidste år lavede maleren selv et agregat af en klar pressenning til at sætte på for enden og det virkede fint - men teltet er så langt det kniber vi kan holde os inden for matriklen, så vi skal have et til at sætte på siden i stedetfor. Jeg elsker at være "næsten ude" når det regner (nu ryger jeg jo ikke længere) - men det er stadig et must for mig - at kunne være "næsten" ude i ferien, også hvis det er i regnvejr. Telt og regn er hygge - bare ikke i for mange dage ;).
Sådan her ser den ud
fandt en på ebay til halvpris, nu mangler jeg så bare at høre om det vil koste en arm at sende.
Vi mangler også et par læsskærme, føj de er også dyre - jeg vil have dem i gl. dags spejdertelt stof ( er teltet også) - kan ikke klare at høre på det syntetiske larm - så må nok bide i det sure æble og ofre - men de holder i mange år.

I går kørte vi til Blåvand og tjekkede vores teltplads ud - nøøøjs det bliver godt, og vi glæder os stort, kun 4 uger skal vi vente endnu :).
Dette bliver så den første ferie i mange mange år, hvor jeg kan få mine behov for ro, genkendelighed og tilbagetrækning opfyldt. Den første med viden om HVORFOR jeg har det sådan, og ikke en konstant kamp for at følge med de andre, udholde deres snak, latter og uro på trods af mit centralnervesystem er ved at nedsmelte.
NØJS JEG GLÆDER MIG :D.

Fredag var jeg på DT igen, enden blev at jeg dropper Tolvon'en igen - jeg døjer fortsat med umættelig sult - er ikke til at holde ud altså - og det er "sukkersyge" jeg døjer med, ikke grøntsager jeg hungre efter og da slet ikke augurker :O.
Derefter kørte ældsten og jeg omkring markedet - og netop som vi stod ud af bilen, kom regnen. Men vi steg ind igen, kørte bilen hen til et af "hallerne" og så nappede vi en gåtur indendøre. Føj jeg blev utilpas - der er bare så sindssygt mange ting at se på, det kan mine øjne slet ikke kaperer, så efter 1/4 del burde vi være gået - men har jeg ikke lært endnu, så vi fortsatte. Men ellers havde jeg heller ikke fundet disse 2 fyre ;)
Har vist fået en olielampefetich nu - købte 6 stk - men en del billigere end taskefetich må jeg sige - og vi manglede nogen til teltet....

Turen fortsatte til Vejen (8 km derfra) for linsetjek af både ældsten og jeg, og SÅ var resten af fredag og lørdagen ødelagt for mit vedkommende - men jeg får det vel lært...

Tirsdag var jeg til tjek med min mors bil - vi sad og ventede i næsten 2 timer :( - lampen der lyser når selen ikke er lukket lyste konstant. Den er 14 dage ældre end garatien på 3 år - og skulle lige have en ny dingenot der koster over 7000 kr PLUS montering - fuck det er godt det ikke er mig der har råd til at køre i ny bil - ville gå amok tror jeg, håber ikke nogen tror rønnebærren er sure *GGGG*.
Bagefter gik turen til Herningcenteret - fik købt mig noget clay til mit nye hår - købt fars dags gave fra mindsten og brugte en masse energi ved at være der - centre er ikke for mig længere.
Hjemme ventede en overraskelse - tusind TAK Annette som huserer her, for denne aller skønneste ugle :)



Det tog så onsdag og torsdag at komme over den tur, gik i seng 19.40 for at blive klar til turen til DT hvor jeg skulle være kl 9.00.
Men kl. 20 begyndte naboen at  kløve træ :O - så fik ikke mine 12 timer, DARN.

Nu venter jeg på græsset skal tørre så jeg kan få det slået - kummerne trænger også - ukrudtet vælter op nu - men det er til at overse.
Solen skinnede og dråberne i mine asparges blinkede til mig da jeg kiggede ud af badeværelsesvinduet - det ville jeg lige forsøge at forevige - men med dårligt resultat

blev bare et billed af en våd aparges - alle "stjernerne" kan ikke ses - (har fundet et foto kursus jeg gerne vil på ;)).

Har også fundet en malerworkshop jeg må på se selv - bliver altså nødt til at være rask ;).  Har ikke malet så meget som et postkort - men her blev jeg lige ramt i min udtørrede kreative åre. Maleren maler og tegner og har undervist, alle tøserne gør - og de er gode til det - så har måske lidt præstationsangst, så et kursus som dette er lige hvad jeg behøver, var bare "solgt" eller rettere "købt" er jeg vel...

Vinen har det rimeligt - mange blade visner - men øverst ser den helt godt ud - og selv de små druer sidder friske endnu - lige midt billedet - så jeg tror den klare den :) - billedet er fra i dag.


Nu vil jeg lægge mig - er ved at øve på 1 times hvil om eftermiddagen - tv,pc og læsning er ikke hvile for mig - så jeg kravler i seng og ruller gardinet ned, lukker øjnene og forsøger det bedste jeg kan. Men fuck det er svært.

Hmn, det var min uge "bagfra" - læser også blade bagfra - gad vide hvorfor det er sådan........

Ingen kommentarer: