mandag den 17. januar 2011

Sommerferie tanker...

En forgæves tur køret vi til Blåvand i går - der var lukket på campingpladsen. Fik dog købt ørepropper til mig - de sidste 2 pakker svømme ørepropper de havde hos Westwind. Et must når jeg skal sove i telt. Her er en ufattelig uro - folk tænker overhovedet ikke over, at resten af campingpladsen måske sover. Spædbørn der græder om natten er så gennemtrængende, lynlåse, campingdøre der smækkes, elektriske madraspumpere, hunde m.m. - ja det er meget larm når man ligger i telt. Talte om jeg måske skal forsøge mig med de specialtilpassede nogen man kan købe - så kan jeg måske bedre være i støjende miljø.
Jeg vågner også om natten med de helt lydtætte, kløer i ørene, og de er også svære at falde i søvn med, kan så kun høre min tinitus larme, hvilket er højere når der ingen lyde er udefra.

Men men - manden min ringede så derud i dag. Vi ville gerne have en luxusplads m. eget bad. Jeg har det ok med fælles bad og toiletter - men det koster unødig energi for mig. Sidste år benyttede jeg det samme bad flere gange (held det kunne lade sig gøre) - og blev helt rundt på gulvet, da jeg skulle bruge det der lå overfor - var magen til bare spejlvendt. Der skal så lidt til for at forvirrer min stakkels hjerne. Ak - de havde udlejet alle - havde kun en enkelt XL luxusplads m. eget bad tilbage - hmn - syntes sq* godtnok det var lige vildt nok med så dyr en plads. Der er plads til 2 vogne m. fortelte på sådan en plads - antenne, afløb og direkte vand til campingvognen. Hvad skal jeg lige med alt det altså - ligger jo i telt.
Så jeg mente så kunne vi ligeså godt rejse ud. OK, så gør vi det.
Jeg kaster mig over at lede - og her er kontant afregning - jeg kan straks mærke hvordan det stresser mig - både at søge, og alle de uvisheder der ligger forude - føler mig som en autist altså. Så efter 10 min. ringede jeg og sagde, du kan godt bestille den alligevel.
Så efter års søgen lykkes det så at komme på samme campingplads 2 år i streg - jeg kender omgivelserne og byen - hvilket betyder min hjerne ikke skal bruge unødig krudt på alt det. Lå på nabopladsen Blåvand camping (samme ejer) sidste år - var rigtig fint, men ingen børn at lege med for mindstebarnet og det går altså ikke i 14 dage. De størrer børn ligger alle på Hvidbjerg camping - var kun de 1-4 årige her - hun brokkede sig ikke, ikke engang over legepladsen der var beregnet for de små.
Sidste år fik vi flere nye naboer hver dag, mange kom og overnattede en enkelt nat - en uro jeg bare ikke har brug for. Så det slipper jeg nok også for her - de bliver jo 1 uge eller 2 af gangen håber jeg. 

Så det gav ro i maven - nu håber vi bare på sol :).

Havde jo besøg af ældstebarnet lørdag - hun prøvede toppen - den var lige lille nok :( - men nu ser vi - kan jo da få reduceret til en minus A så jeg kan passe den *GG*.

Måtte også ty til et par boller på turen i går. Manglede godtnok at få min kaffe og noget sødt på turen - det var jeg ikke ene om - men det gik. Nøjs jeg glæder mig til at det bliver vejr til frokstkurv og rastepladser igen. Shopping er altså heller ikke sjovt, når målet jo er mindre tøj - så det gjorde vi heller ikke i, så det var en billig tur - 100 kr. for ørepropperne.
Har heller ikke røget - men syntes det bliver værre som tiden går - lidt underligt altså - nu kører jeg så på 17. dagen.

Jeg bliver helt rundt på tavlen af at kigge blogs - der linkes til andre bloggere og sider på nettet. Og jeg med min nysgerrige natur - ja jeg klikker jo lystigt løs - og det bryde mit hoved sig altså slet ikke om. Får det faktisk som om jeg har været på tur med alt for mange indtryk - så må have lært at hoppe over alle de links.

Nå, nu vil jeg tømme postkassen og se om min pakke med endnu en OM str. 2 er kommet - håber den er lidt større end den anden model.

Ingen kommentarer: