tirsdag den 11. januar 2011

Sult og tobakshunger...

Åh hvilken morgenstund......


Hvor fint her var da jeg stod op - elsker lysinfald, men jeg er jo som oftest ikke nået op mens de ses :/.

Vågnede med stort hul i maven i morges, tænk engang, følte mig sq* helt tynd - utroligt hvad en tom mave kan gøre. Sidder lige og tænker - det må være den fornemmelse de med anorexi jagter....
Nappede et par små gulerødder og noget "fast food", så går rimeligt - er sulten, men ikke mere end jeg kan holde det ud. Har lige spist et par stykker igen til aftens "maden". Hovedpine har jeg også - men ikke så underligt når man tar' en "kold tyrker" efter december.

Er faktisk en genistreg at holde op med at ryge SAMTIDIG med man er sulten ;). Min årlige rygenedgang var på sit laveste - er ikke særlig hyg'ligt at stå ud i frosten og ryge, og slet ikke i minus 20 grader - så har røget 2 halve siden nytåret. Den ene halve i fredags da jeg fik rødvin, den anden 1. eller 2. nytårsdag. Har ikke turdet beslutte at NU holder jeg, af angst for jeg ville blive rigtig smøgtrængende når det først er NO GO'. Men NU i dette øjeblik, er beslutningen taget :D - tøvede da jeg skrev - men tror faktisk på mig selv nu - syntes jeg kan mærke en forskel, er jo da immervæk 11 dage inde i det nye år.
Er træt af at føle mig som en forbryder når jeg ryger, også selvom jeg pænt står ude og ryger, foran mit eget hjem - lugter jo fælt når jeg kommer ind. Men er bange for den store krise kommer når det bliver forår - dagene hvor fuglene pipper, og man kan snige en kop kaffe med ud i nydningen - må være STÆRK.

Jeg sover ikke særligt godt for tiden, tror det er den scanning der rumsterer - hvad kan de se, og hvad kan de ikke se.... Svigerfars demens er skræmmende, tror det er en af de værste ting de kunne sige til mig - eller selvfølgelig en dødelig sygdom. Om 2 dage er den første uge da gået.

Generelt sover jeg kortere end "normalt" - får ikke 12 timer i døgnet længere. Troede jeg skulle sove "igennem" nu julen var ovre, og her blev stille igen. Gad nok vide hvad der sker - tænker lige på massagen jeg får - hvad gør den mon...
Får ikke 10 timers søvn, og det er afbrudt søvn, ligger timer nogle gange, så fatter det egentlig ikke. Er ikke ved at kollapse af træthed som normalt, hmn... FEDT :D.

Er kommet i tanke om jeg da har en gl. øreklapstol stående i gemmerne jeg købte via dba engang - den skal da frem igen og ind på "værelset", har også en gyngestol et sted, må vi også lige hitte. Ikke godt når man har "adgang" til alt for meget opbevaringsplads - vi kan fylde flere containere - der er noget samler over mig - en familie svaghed.

Hovedet driller lidt, har svært ved at skrive, bytter om på bogstaverne kan jeg mærke. Var ved at skrige højt da manden min tabte et grydelåg på gulvet. Han fortsatte med sit gøremål, mens låget bare lå og drejede rundt og lavede en forfærdentlig larm, aaargh - mangler mit "filter" - gad nok vide om det kan ses på en scanning - "manglende filter"....

Var hos lægen med min dårlige albue i dag - SURPRISE (NOT) - en tennisalbue. Har nu ventet tålmodigt i 10 mdr. på det skulle gå væk af sig selv, men må konstaterer, at det gør det IKKE. Fik først noget gigtmedicin, hvis det ikke hjælper lægger han en blokade.
Jeg luftede så muligheden for noget akupunktur - det lod altså ikke til min nye læge er synderlig "alternativ" indstillet.
Så jeg hoppede på pillerne i første omgang. Kom på apoteket, hvor så den søde mand der udleverer medicin siger "skal tages til måltider, de solide af slagsen pga. maven" - så nu ved jeg så ikke lige hvad jeg gør, tror ikke han mener NUPO hører til i kategorien "solide måltider". Forsøger under ingen omstændigheder før jeg har været i Odense - må hellere holde mig i nærheden af et toilet under forsøget.

Skal med ældstebarnet til Odensen i morgen - mere end jeg kan holde til, men iblandt må jeg bare gøre det alligevel. Jeg skal jo ikke handle tøj - så har besluttet, at hvis vi havner på gågaden, så vil jeg besøge den lækre garnforretning jeg mener at kunne huske - må have noget "strik-let" af en art. Er lidt svært når jeg normalt har elsket, huller, dutter,mønster og underlige gerninger - føler det må blive kedeligt uden - men nu ser jeg i morgen. En indflyttergave er vel på sin plads til week-enden :).

Ingen kommentarer: