torsdag den 3. marts 2011

Så er der knækbrød....

i bedstemors gamle kagedåse, det er vist ikke set før tror jeg - der var altid julekager i.
De blev faktisk ikke så ringe endda, maleren og mindsten er vildt begejstrede. Nu skal de lige afprøves med smør og ost, og laves i flere varianter. Bagepapiret hang fast så jeg måtte stå og pille papir af i ½ time - så der bliver indkøbt siliconebagepapir, det er livet sq* alligevel for kort til.

Lavede også is - nøjs det bliver godt tror jeg. Maleren er lige kørt og kommer først sent hjem, men jeg mente nu nok jeg var oppe selvom han kommer sent hjem.......jeg sidder klar og venter på isen er helt frossen.... Det er da helt utroligt så lækre ting man kan spise altså - glæder mig til de store skal smage knækbrød i morgen.
Tror jeg gemmer isen, der er jo slet ikke nok til os i den bøtte ;).
Passede lige med ½ l fløde, i en C'arte dor bøtte (fra i søndags :O).

Ældsten og mellemsten kommer hjem og fredags hygger i morgen. Maleren skal til kæmpe herrefrokost - uha godt det ikke er mig - altså der skal have tømmermænd på lørdag...

Humøret er dalende igen, så morgendagens besøg på DT er længe ventet. Er sat 10 mg op i antidepressiv, hvilket jeg ikke kan mærke, derimod kan jeg mærke det er gået tilbage.
Trappede jo 10 mg af noget andet ned jeg fik for søvn (som jeg selv havde trappet op til 20 mg :p), tror det er dem der gjorde en forskel.
Hvor ville alting være meget lettere om man kunne se HVAD det var man skulle have - der er så mange slags, og de virker forskellige steder i hjernen. Jeg har vist brug for noget der virker sådan all-round *SS* - forhåbentlig er vi der inden længe.
Den medicin kombination jeg har gang i nu, er faktisk magen til den jeg fik første gang på DT.
Da jeg så blev indlagt var jeg faktisk startet op op på samme antidepressiv (dag 4) via vagtlægen.
De beslutter sig for at forsøge med 3 andre antidepressiver i stedet for, og det bliver jeg sq* lidt forundret over nu.
Måtte så have et 4. (samme virknings måde som 3.) da jeg kom hjem, fordi jeg tog voldsomt på.
Nu har jeg så lige fundet ud af dette (3. og 4.)præparat fatisk slet ikke er som de gængse "lykkepiller" der påvirker Serotonin - men virker samme sted som det jeg netop har trappet 10 mg ud af, og som jeg fik aller første gang.

Siden dengang er jeg trappet ud. Vendt tilbage med depression, og får så endnu engang et nyt præparat . Psykiateren på DT er den samme som på psykiatrisk afdeling dengang.
Det kører jeg så på de næste år og føler ikke jeg har nogen særlig gavn af medicinen - hvilket jeg også påpeger. Men da jeg er sygemeldt, tør jeg ikke andet end tage medicinen.
Trapper så ud igen, da jeg har fået tilkendt førtidspension.
Sådan går så tiden indtil jeg ryger på DT igen igen igen....

Nu er det så jeg sidder i "bagklogskabens ulideligt klare lys" og kan se jeg sq* da overhovedet ikke har være medicineret korrekt =#¤%)(¤%)#¤% SIGER JEG BARE.......
er da derfor jeg ikke har haft gavn af medicinen......det er da derfor jeg har selvmordstanker......det'da derfor det føles op af bakke altid....det'da derfor jeg er så irritabel.......det'da derfor jeg føler mig "følelsesløs" invendig.....det'da derfor alt er ligegyldigt......det'da derfor alt er uoverskueligt......det'da derfor.....


Jeg har en plan - jeg vil medicineres korrekt - og flinkeskolen er lagt på hylden. Jeg vil forlange at afprøve de muligheder jeg har. Vil ikke være bange for at være til besvær ved at skulle afprøve flere ting - jeg vil ha' vil jeg. Men det er først NU jeg kan gøre det, for først nu forstå jeg, at jeg har ladet mig nøje. At livet ikke behøver at være slet så tungt.

Nu vil jeg hjælpe mindsten med 3 sider regning, det er næsten ikke til at bære :(.

Ingen kommentarer: