mandag den 7. februar 2011

Vejning....

eller, rettere, mangel på samme. Nu er der gået 4 uger på Nupo, og jeg skulle på vægten i morges. Vægten er gået i udu. Kan kun indtaste højde, køn, og andre finurlige ting til udregning af BMI - den vil bare ikke. Da jeg forsøgte mig med en vægt derinde i programmet sagde den minus 4 kg, hvilket jeg ved og kan mærke ikke er korrekt. Så det er nederen - men jeg fortsætter ufortrødent lidt endnu - har mere pulver tilbage.

Jeg pjækkede fra fødselsdag lørdag - eller pjækkede og pjækkede, det gjorde jeg ikke, men meldte afbud, hvilket jeg ikke mindes at have prøvet før. Jeg ville bare ikke tvinge mig selv til en fest og bruge en masse energi på at være festlig og small-talke og være endnu mere i underskud når jeg kom hjem. En af de ting der tager mere end det giver, selv for en festabe. Så mindsten og jeg så Olsen banden, og hun sov i fars seng, så ren hygge. Far festede og kom hjem 04.30, efter en dejlig aften - så godt jeg ikke var med (så havde den været 05.30 ;).

I går gik vi en skøn tur i skoven - ved ikke helt hvorfor det var så specielt kønt derude, men tror måske det var fordi det regnede lidt, mossen (min ynglings "ukrudt") ligesom lyste op.
Fandt også sjov gevækst på et træ, lignede et barn der kravlede op.
Men havde ikke noget kamera med, men tager derud igen, MED kamera snart.

Forrig uge satsede jeg på ebay - bød på en gl. Balenciaga, men der var kun 1 billede, og det var virkelig dårligt. Men annoncen blev lukket inden min email var blevet besvaret. Efter et par dage kom der svar :O - hun ville gerne sælge tasken, men havde lukket alle sine annoncer (havde vist glemt at skrive et eller andet i dem).
Jeg sendte penge og ventede spændt.

Fredag kom den så - en skønt gl. taske - snørren mangler (havde hun sagt), lynlåsen ligså (tror aldrig denne har haft en)



- men men - da jeg tjekker mærkaten invendig ser den sådan her ud



Le Dix har jeg erhvervet mig :D - et fantastisk køb for en taske fantast som mig - juble - hoppede rundt i køkkenet.

Jeg har besluttet at hænge mine taske op herinde i min hule - eeelsker dem, så kan jeg nyde dem, istedet for de ligger gemt i dustbags.
Har lige sat min mens Day til salg, håber at få den skudt af, da jeg har budt og vundet en anden gammel skønhed.

Fredag havde jeg besøg af rengøringsalfen - men det er altså ikke nogen succes, af flere årsager.
Jeg har tænkt en del over, hvad det lige er der gør, at jeg ikke bare kan nyde der bliver gjort rent for mig. Nu har jeg knækket koden - jeg er ud af en arbejder slægt - og det er ikke tilladt at lade andre tage slæbet for sig - man skal selv, også selv om man ligger ned. At bruge unødige penge på den måde er fråds. Det er at springe over hvor gærdet er lavest, eller at "sy med lang tråd" er ikke "comme il faut".
Så her har jeg lidt at arbejde på - for faktisk så syntes min hjerne jo det er helt OK at gøre det bedste for sig selv - men er sq* svært når opdragelsen siger noget andet. Og ikke mindst når den slægt fortsat har de samme gl. værdier og ikke ser værdien af at passe på sig selv.

Noget helt andet er måden de gør rent på. En fiberklud i rent vand - ikke engang en spand har hun med sig. Tingene bliver heller ikke tørret af, kun fladerne. Det er efter mine bedste overbevisninger ikke "rengøring" - så tror da pokker jeg ikke følte her var rent - for HER VAR IKKE RENT.
Håber jeg snart har overskuddet til selv at "holde hus" igen - både billigere og bedre ;).

Men her gemmer der sig også en opgave. Har funderet over, hvorfor det lige er, jeg hader rengøring så meget. Ikke let at høre jeg har lidt af noget der tangerer rengøringsvanvid.
Jeg syntes det er ganske forfærdentligt at bruge mit sparsomme krudt på at gøre rent - at være degraderet til en hvis eneste formål med livet er, at gøre rent og rydde op efter andre.
Jeg er kommet frem til, det er pga. der er så lidt positiv aktivitet i mit liv. Livet føles formålsløst når man er depressiv, og en negativ aktivitet som rengøring gør det kun værre, specielt når der ikke er nogle positive aktiviteter til at opveje det. Så jeg skal have fundet nogle positive aktiviteter - og det kan jeg først når jeg er lidt længere oppe af hullet.
Men jeg er på vej op af kan jeg mærke - DARN at jeg skal være så firkantet og ikke bare kan lytte efter hvad "de kloge" siger.

Ingen kommentarer: